No-Show tarief
Invoering no-show tarief
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraak bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van 1 juli 2018 hebben wij daarom een ”no-show” tarief ingevoerd.
Waarom een no-show tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts gereserveerd stond had uw huisarts/praktijkmedewerker ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan uiterlijk 1 werkdag van tevoren (ma/vr) telefonisch bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen én u kunt direct zo nodig een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.
De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. Het bedrag van het no-show tarief is € 35,91. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder. Daarnaast zal een melding gemaakt worden in uw dossier dat u niet bent verschenen.
Hoe werkt het?
Wanneer u voor een tweede keer niet op het spreekuur verschijnt, ontvangt u de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. U dient het bedrag per bankbetaling of aan de praktijkbalie per pinbetaling af te rekenen. Deze dient u te betalen alvorens u een nieuwe afspraak kunt maken. Indien betaling uitblijft, kan een incassobureau worden ingeschakeld. Wij kunnen u dan ook alleen nog maar bij hoge spoed helpen.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
Publicatiedatum: 16-02-2023